hits

6 tips til bedre treningsmotivasjon

  • Publisert: 09.02.2015, 11:36
  • Kategori: Tips og triks
  • Jeg er vel ikke den eneste som kjenner seg igjen når jeg sier at treningsmotivasjonen ofte forsvinner, enten om det er etter en ferie eller i en slitsom uke? Selv om jeg veldig sjeldent trener mer enn to ganger i uken, er det så mange ganger jeg heller vil gjøre andre ting enn å dra på treningssenteret. Og ofte blir trening til en ting jeg "må gjøre" i stedet for en ting jeg "vil gjøre". Heldigvis er det så små forandringer som skal til for at hvertfall min motivasjon skal bli litt bedre, så i dag tenkte jeg å dele disse tipsene med dere. 

    ♥ Musikk: Lag en spilleliste med alle sangene du liker best, de du får best energi av og som gjør deg glad. Alltid bedre å trene med musikk som motiverer.

    ♥ Finn oppskrifter: Hvis målet ditt også er å spise sunt, finn oppskrifter på sunn snacks og mat. Kjøp inn masse frukt og grønt, og kvitt deg med alt det usunne i skapet og kjøleskapet. På den måten har du kun de sunne alternativene igjen, og da har du ikke så mye valg igjen.


    ♥ Planlegg uka: Jeg vet ikke med dere, men for meg er det mye lettere å gjennomføre en treningsøkt hvis jeg har visst på forhånd at den skulle komme. Selv klarer jeg ikke å "spontan trene", så både å planlegge treningen og maten for uken gjør det mye lettere å gjennomføre den. 

    ♥ Nye klær: Hvis du kjøper nye, fargerike treningsklær er det lettere å få lyst til å bruke dem på trening. Jeg får alltid en litt ekstra "treningsboost" når jeg har fått nye klær, for da får jeg alltid mye mer lyst til å komme meg på trening for å faktisk bruke de.

    ♥ Følg treningsprofiler på sosiale medier: Hva får vel ikke opp motivasjonen mer enn å se treningsinspirasjon på Instagram eller Twitter? Å få opp slike bilder på feeden sin kan både øke motivasjonen, men også gi inspirasjon og glede til treningen.

     Sett deg realistiske mål og forbilder: Ikke ha som mål å bli som Victorias Secret modellene, ha sunne forbilder og sett deg mål som er realistiske for deg. Så lenge du ikke har realistiske mål som er mulig å oppnå, mister man også treningsmotivasjon når man aldri får til disse målene.

    -Har du noen tips?

    -Hvor ofte trener du?

     #trening #motivasjon #treningsmotivasjon #workout #inspiration #sunn #mat #training #blogg #fit #fitness 

  • Publisert: 09.02.2015, 11:36
  • Kategori: Tips og triks
  • 18 kommentarer
  • 18 kommentarer

    the future life

    09.02.2015 kl.11:47

    Ha en fin dag :)

    Gå gjerne inn på bloggen, å Facebook siden vår og trykk liker og del, vis du er i mot mobbing :)

    da vi kan nå ut til flere, og det vil gjøre oss veldig takknemlig.

    Takk

    Monika

    09.02.2015 kl.11:50

    Utrolig bra innlegg! :-) Jeg trener hver dag nå (Følger en sånn 28- dager squat challenge :-P + spinning), men ellers bare tre/fire ganger i uken.
    Kjempe bra innlegg :D

    Guro Ertvåg Eidsæter

    09.02.2015 kl.12:37

    Mange fine tips :)

    Rebecca

    09.02.2015 kl.14:07

    Kjempebra tips! :)

    Camilla Johansen

    09.02.2015 kl.14:54

    Så kreativ og fin blogg, ha en fin dag ♥

    Silje S. Lopez

    09.02.2015 kl.15:28

    Veldig gode tips :D Jeg trenger det for å si det slik

    Cecilia Catharina

    09.02.2015 kl.15:29

    Så mange gode tips til treningsmotivasjon! :D

    byhelenecharlotte

    09.02.2015 kl.15:59

    Gode tips! Jeg trener ca 4-5 ganger i uken og trives veldig med det! :-)

    Little Miss Sunshine

    09.02.2015 kl.16:40

    Takk for tips :-)

    Renate

    09.02.2015 kl.17:29

    Takk for gode tips :) Det å trene sammen med noen er også veldig motiverende til tider :) Jeg trener flere ganger i uken :)

    Monica Lindstad

    09.02.2015 kl.17:44

    Takk for fine tips :)

    Har ikke trent på en stund pga for dårlig tid, men skal få startet opp igjen snart tenker jeg :)

    Millie Pedersen

    09.02.2015 kl.18:10

    Kjempe good tips all sammen. Bare av å else death innlegget tror jet jet comma till å bliss en fast leser<3

    Lotta Salbuvik

    09.02.2015 kl.18:26

    Dette var nyttig!

    Liv Hege

    09.02.2015 kl.19:19

    Kjempe fine tips! :-D Trengte litt boozt :-)

    maskertfrue

    09.02.2015 kl.19:32

    Flotte tips :) Sliter litt med motivasjonen, så får vel teste ut litt ^^

    Emma Olsen

    09.02.2015 kl.19:55

    Takk for fine tips! :))

    sommerkroppen2015

    11.02.2015 kl.23:52

    Den perioden man må finne motivasjon for å dra på trening, er den verste. Det som funket best for meg var å finne nye øvelser og informasjon på internett som jeg kan prøve. Det er jo ubegrenset med informasjon og motivasjon på internett!

    Skriv en ny kommentar