hits

7 tips til treningsmotivasjon

  • Publisert: 11.10.2016, 15:17
  • Kategori: Tips og triks
  • Å komme seg opp av sofaen og dra på trening er ikke alltid like lett, det vet jeg så godt. Jeg selv var veldig dårlig på det i mange år, jeg hadde rett og slett ikke motivasjon og jeg så ikke poenget i å trene. Jeg var jo ikke overvektig, så hvorfor trengte jeg å trene da? De siste par årene har den tankegangen forandret seg veldig, og nå trener jeg som regel fra 2-4 ganger i uken. Det er selvfølgelig dager jeg ikke er like motivert og har like lyst til å bevege på seg, hvertfall etter mange slitsomme dager på jobb eller når jeg er dårlig. Men med disse tipsene klarer jeg som regel å komme meg på trening flere ganger i uken, og derfor vil jeg dele de med dere.

    Musikk: Dette er kanskje det mest åpenbare tipset, men jeg lover dere, det funker. Sett deg ned å lag en spilleliste på Spotify med sanger som gjør deg glad og får deg til å egentlig bare ha lyst til å synge med.

    Shape Up: Jeg har abonnert på "Det Nye: Shape Up" i rundt to år nå, og jeg synes det bladet er så bra! Det gir deg så mange tips til nye treningsmetoder, matretter og klær.

    Trenigstøy: Kjøp nok treningstøy sånn at du alltid har noe rent å bruke, det å kjøpe nytt, fargerikt treningstøy gir meg også mer lyst til å bruke det og å faktisk komme meg på trening.

    ♥ Planlegg: Lag deg en plan om når og hva du skal trene. Så lenge man ikke planlegger er det mye lettere å si "jeg tar det imorgen", og jo mer du utsetter, jo vanskeligere er det å få en rutine på det.

    ♥ Sett deg mål: Man må ikke trene for å gå ned i vekt, man kan trene for å bli sterkere, få synlige muskler eller få bedre kondisjon. Sett deg mål med hva du vil oppnå, det er så mye lettere å bli motivert når du oppnår resultater.

    ♥ Finn deg en treningspartner: Noen synes det er bedre å trene alene, men som regel blir det lettere om man har noen å trene sammen med. Man kan motivere hverandre, pushe hverandre og treningen blir mer sosialt.

    ♥ Søvn: Man hører det så mange ganger, og jeg er absolutt ikke flink til det selv, men med nok søvn blir du mer opplagt, har mer overskudd til å presse inn en treningsøkt i en hektisk hverdag.

  • Publisert: 11.10.2016, 15:17
  • Kategori: Tips og triks
  • 3 kommentarer
  • 3 kommentarer

    Hannehm

    11.10.2016 kl.22:26

    herlig :)

    Benedicte Arntzen

    13.10.2016 kl.17:39

    såå gode tips!! Ha en super dag <3

    RebeccaHasselgard

    23.10.2016 kl.21:28

    superbra tips, takk! <3

    Skriv en ny kommentar